BuzzadorBLOG

söndag 12 januari 2014

Tänderna är fina men jag blev våt om baken!

Idag var det tandskrapning i huset.... Ja, inte är det väl det roligaste, men jag sitter ju lugnt kvar tills det är klart... Lite blodsmak och tandstens flak får man ju i munnen och godare har man smakat på... Jag blir alltid putsad först för jag är äldst, lika gäller med att få mat och att hoppa in i bilen!

När jag är klar med tandputsningen så är det Siris tur, puh! Hon brukar spela på som ett tok och inte gapar hon, inte sitter hon stilla och så både sparkar och klättrar hon runt. Husse måste va med och försöka hålla fast henne, det tar nästan en timme före de e klart!

 Men vet ni i dag satt hon stilla och sparkade inte alls, hon öppnade munnen stort! Man kan inte tro att det var sant! Ni skulle ha hört matte hur hon riktigt öste beröm över ungen, "va du e dukti flicka, va du kan, du ska få godis sen när du e så dukti".... Då blev jag lite irriterad och tog fram Siris bästa leksak Korre och viftade med den å så skällde jag lite " kom, kom"...  fast nog var det väl skönt att det gick så bra, hon börjar väl förstå lite hon med, inte bara tro hon kan göra som hon vill!

Så här fina tänder fick jag ...

...och så här fina blev Siris tänder.

Förresten vet ni vad som hände i dag när vi var på promenad? Jo jag gick genom isen på ett stort kärr först plumsa jag lite och så höll det lite, å så plumsa det ordentligt! Husse trodde att han sku måst dra upp mej, att jag sku bli där! Jag blev riktigt våt, jag vet ju att jag inte får blöta upp mej, nu när jag har urinvägsinfektion och äter medicin! Matte torkade mej med hårtork sen att jag inte skulle va kall! Jag tror att inte ens matte visste att det var ett stort kärr jag sprang över!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar