BuzzadorBLOG

lördag 14 december 2013

Man måste kunna uppföra sig om man ska gå med i luciatåget....

Jag fick inte gå med i luciatåget jag....nej, fick stanna hemma och syrran fick fara med matte. Snälla husse tog mej med på promenad in mot stan och där kom ju luciatåget! Matte och Siri gick där och såg viktiga ut, fast jag såg nog att Siri mest gick och letade efter tuggummin på gatan, jag förstår inte att hon gillar så mycket att tugga tuggummi..... Husse och jag började gå på sidan om luciatåget och ni skulle sett då Siri fick syn och lukt på oss, hon hoppade högt och skällde, drog och slet i kopplet, gick baklänges på två ben..... Jag såg nog på matte att hon blev ganska irriterad på Siri som inte kunde bete sig med massor av människor runt dem som tittade, jag tror hon var irriterad på husse också som kom så nära! Nästa år tror jag att det är jag som får gå med i luciatåget!

Jag vet att Siri passar bättre som lucia än vad jag gör.....

 Jag gillar inte riktigt att klä ut mej.....

Men som vanligt så ställer Siri till det och kan inte uppföra sig, hon lyssnar ju inte alls på vad man säger.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar